Tweedaags coronaproof event naar Zuid-Limburg

Events en groepsreizen worden veelal lange tijd van tevoren geboekt. Gedurende de weken of zelfs maanden voor aanvang van de reis of het event, zijn wij vol energie bezig met het samenstellen van het perfecte programma, waarbij geen detail over het hoofd wordt gezien. Soms loopt het echter net even anders en wordt een groepsreis of event heel last-minute geboekt. Zo ook afgelopen maand (lees hierover ook mijn blog). Onze contactpersoon bij Domino’s Pizza Rotterdam, Duco Jonckheer, heeft zijn ervaringen voor ons verwerkt in een kort reisverslag over hun tweedaagse dynamische en zeer geslaagde event naar Zuid-Limburg.

Domino’s Pizza – Corona Proof Incentive

De medewerkers van Domino’s Pizza in Rotterdam hebben een pittig eerste half jaar achter de rug. Als bezorgservice van heerlijke pizza’s werd het extra druk door de coronamaatregelen. In de winkels dient het team zorgvuldig om te gaan met de richtlijnen en de klanten willen altijd snel en hete pizza’s. Om die reden werden er doelstellingen geformuleerd met als beloning een meerdaags event naar het buitenland voor de medewerkers! Die targets zijn keurig gehaald, maar helaas sprong het reisadvies naar oranje en moesten we snel schakelen naar een andere bestemming! Na goed overleg besloten we een buitenlandse trip 2021 te schuiven en een aangepast event te organiseren in… Zuid-Limburg!

Die keuze pakte goed uit want het programma was super leuk met een juiste combinatie van activiteiten, gezelligheid en een prachtig hotel om te slapen! Het programma werd door goMICE mooi in een app gedeeld met de teamleden. Achtergrondinformatie i.c.m. beelden over de bestemmingen, menu’s van de restaurants, een omschrijving van het hotel en activiteiten is opgenomen in de app; maar ook google map kaartjes om zo eenvoudig van locatie naar locatie te kunnen rijden.

Once in a life time activiteit in Valkenburg

Tweedaags coronaproof groepsreis naar Zuid-Limburg

Zo vertrokken we op woensdagmorgen naar Valkenburg. Na een ritje van twee uur waren we toe aan een heerlijke lunch op het terras van Sunndays! Die “energiebodem” die we daar gelegd hebben, hadden we hard nodig want op het programma stond de eerste activiteit: GrotBiken! We dalen af op een trap diep de mergelgrotten in (163 tredes) en komen 40 meter onder de grond aan op een plek waar een instructeur en mountainbikes klaar staan. De instructeur is een archeoloog en dus had goMICE een prima begeleider gekozen die ons veel kon vertellen over de Krijtperiode waarin de stenen in de grotten zijn ontstaan. Allemaal een helm op en fietsen maar achter elkaar aan! Vooraan werd geroepen “bukken” en dus iedereen die erachteraan reed ook “bukken!!” want dat was ook wel nodig met hier en daar erg lage plafonds! Na de eerste botsing van je helm tegen het plafond, weet je ook wel dat je moet duiken soms! Mooi, want dat gaf het avontuur onder de grond extra spanning! Na 45 minuten fietsen en hier en daar wat uitleg over het gangenstelsel, mochten we weer naar boven en de frisse lucht in! Iedereen sprak wel over een “once in a lifetime” ervaring, dus missie geslaagd!

Verblijven in het prachtige Maastricht

Na de grotbike tour rijden we in 15 minuten naar hartje Maastricht waar we inchecken in het prachtige Kruisherenhotel! Dit is een oud klooster ongebouwd naar een hotel! Prachtige bogen, superservice en heerlijke kamers! Even opfrissen en relaxen in de bar waarna we richting Vrijthof wandelen. Daar wacht ons in restaurant Basillica een heerlijk diner (en drankjes). Even de 1,5 meter en de max. aantallen per tafel in acht nemen, maar goMICE had een aparte hoek voor ons geregeld, waardoor we elkaar toch allemaal prima konden zien en verstaan! Super gezellig dus! Na een wat late avond wordt het ook altijd weer ochtend! Maar goed in Maastricht is altijd wat te beleven, dus gingen we om 10.00 uur het hotel uit na een heerlijk ontbijt en wandelen we naar de Maas en zo via de vele straatjes terug naar het hotel. Even opfrissen want de volgende activiteit staat alweer op het programma!

Tweedaags coronaproof groepsreis naar Zuid-LimburgBovenstaande afbeeldingen door: Etienne van Sloun

Uniek: op jeepsafari door het Heuvelland

We rijden naar Bemelen en komen uit bij een pittoresk cafeetje op de hoek van een kruising net buiten Bemelen. Na een kop koffie en uitleg mogen we in de klaarstaande Jeeps plaatsnemen en ZELF rijden! We gaan op Jeep Safari in Suzuki’s Samurai door het Mergellandschap in en rond Bemelen. We krijgen een route kaart met instructies. De Jeeps bieden plaats aan 4 personen, maar vanwege Corona is dat beperkt tot minder, beter ook want lekker scheuren met die wagens over onverharde paden is leuk om te doen en je kunt wat makkelijker van plaats wisselen zo!

Tweedaags coronaproof groepsreis naar Zuid-Limburg

Na 2 uur crossen door het landschap wachtte ons een heerlijke picknicklunch in de buitenlucht waar we de 1,5 meter weer in acht kunnen nemen. Gezellig en het weer was daarbij prima! Na de lunch mochten we nog een uur door zoeken naar aanwijzingen in het heuvellandschap en proberen de meeste punten te verzamelen. Want ja competitie is natuurlijk altijd aanwezig in de Domino’s teams! Om half 4 waren we klaar en puften we uit op het terras van het cafe in Bemelen. Na de prijsuitreiking en een paar snacks was het tijd om de auto weer richting Rotterdam te zetten!

Het gevoel van een korte vakantie

Ondanks dat dit een tweedaagse incentive met 1 overnachting was, hadden we het gevoel alsof we er een paar dagen uit waren. Dit niet alleen door het “on-Hollandse” landschap in Zuid-Limburg, maar ook door de variatie in het programma. Kortom goMICE hartelijk dank voor dit mooie “Corona-Proof” event dat jullie toch maar in een snel tempo in elkaar hebben moeten zetten!!!

Duco Jonckheer

Domino’s Pizza Rotterdam

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!