Business as UN-usual

In de afgelopen weken hebben we vaak de vraag gekregen hoe het met ons gaat en wat er op ons af is gekomen. Wij nemen u graag hierin mee in deze update blog in een roerige periode.

Aanpassen, opschalen en alle zeilen bij!

Uiteraard werken onze teams sinds half maart veelal vanuit huis en vinden onze meetings voornamelijk online plaats. We missen elkaar en de dynamiek van kantoor, bij UNIGLOBE Alliance Travel missen we het om voor onze zakenreizigers de beste routes en deals uit te zoeken en bij goMICE om onvergetelijke reizen en evenementen te organiseren.

Binnen zowel UNIGLOBE Alliance Travel (zakenreizen) en goMICE (groepsafdeling voor Meetings, Incentives, Congressen, Events) hebben de afgelopen 6 weken voornamelijk in het teken gestaan van:

  • Repatriëring van duizenden zakenreizigers en een vijftigtal MICE-groepen over de gehele wereld;
  • Omboeken en verplaatsen van een honderdtal reizen en van geplande meetings en events in Nederland, welke alleen al dit voorjaar gepland stonden;
  • Pro-actief contact onderhouden met onze opdrachtgevers;
  • (Gratis) reisadvies voor gestrande reizigers die niet via ons geboekt waren.

Repatriëren

Duty of Care staat bij ons in een zeer hoog vaandel. Duizenden zakenreizigers en een vijftigtal groepen hebben we afgelopen weken dan ook succesvol gerepatrieerd vanuit alle delen op de wereld. Dit in samenwerking met onze belangrijke airline-partners. Door middel van een listdisplay (één druk op de knop binnen ons systeem) weten we binnen een paar minuten waar de zakenreizigers en groepen zich per bedrijf bevinden.

Uiteraard is dit ons werk, echter zijn we afgelopen weken alleen in staat geweest deze klus te klaren met extra mankracht, vele overuren en extra weekenddiensten. Hulde voor onze teams.

Omboeken en verplaatsen

Duizenden geplande zakenreizen een 150-tal MICE groepsreizen en evenementen hebben we omgeboekt of geannuleerd.

We hebben alles op alles gezet om de beste deals uit te onderhandelen bij onze leveranciers om de kosten voor omboeking of annulering zo veel mogelijk te beperken. Niet één maar twee of drie keer zijn we teruggegaan naar onze leveranciers binnen één opdracht. Daar zijn duizenden e-mails en telefoongesprekken voor over en weer gegaan, met slechts één doel: Voor iedereen (rekening houdend met de situatie bij de leveranciers, want ook zij zijn gedupeerd) een maximaal resultaat.

Pro-actief contacten onderhouden

Ons sales team heeft alle klanten benaderd en beluisterd of wij als organisatie nog ergens mee van dienst konden zijn, maar ook om te beluisteren hoe het bij hen gaat in deze enorme uitdagende periode. De verhalen zijn zeer divers. In de ene sector gaat het (vooralsnog) heel goed en in de andere sector vallen flinke klappen.

Ondanks alles wordt er veelal dankbaarheid naar ons als organisatie uitgesproken en wordt onze dienstverlening, inzet, inventiviteit en bereidheid om tot het uiterste te gaan juist de afgelopen weken, zeer hoog gewaardeerd. Wij zijn dankbaar voor al die mooie reacties op onze inzet, ook al is dit “gewoon” ons werk. Een greep uit een aantal mooie trots makende quotes:

(Gratis) advies voor gestrande zakelijke reizigers

Ondanks de enorme drukte voelden we ons ook geroepen in deze tijd belangeloos onze diensten aan te bieden aan bedrijven die geen zakelijk reisbureau hebben ingezet voor hun boeking. Door onze social media oproep half maart, zijn we dan ook veelvuldig benaderd door reizigers die geen hulp hadden, van een bureau als UNIGLOBE Alliance Travel of goMICE, bij onderzoek naar een alternatief reisadvies. Op deze wijze hebben we kunnen bijdragen aan het repatriëren van nog meer gestrande reizigers. Want niets is erger dan gestrand zijn en niet weten hoe je terug naar huis kunt komen.

goMICE how can we help

Trots op onze teams!

We zijn trots op onze teams, op hun uithoudingsvermogen en tomeloze inzet. Inmiddels is iedereen veilig thuis, zijn reizen omgeboekt of geannuleerd en gaan we een fase in van administratieve afhandeling.

Het was drukker en hectischer dan ooit, het was werkelijk een gekkenhuis, met paniek onder de reizigers of ze nog terug konden komen, zorgen over tickets, verplaatsen en annuleren, airlines die voorwaarden continue wijzigen en daarmee dus ook de ticketvoorwaarden. Ook waren er veel zorgen over de groepen die al in het buitenland verkeerden. Toch heeft ons team alles op alles gezet om iedereen zo snel mogelijk van de juiste info en mogelijke alternatieven te voorzien.

Zoals bekend maakt onze branche een uitdagende tijd door. Maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel! Wanneer het luchtruim weer opengaat, we weer mogen vliegen en weer meetings mogen organiseren, dan hopen we dat u ons weer gaat vinden en wij uw zaken-, groepsreizen en evenementen weer vol passie en energie mogen regelen en verzorgen.

Wij staan in ieder geval voor u klaar!