Een internationale meeting in Dubai

Naast het organiseren van meetings, incentive reizen, concepts, events en handelsmissies was het dit keer tijd om onze internationale UNIGLOBE collega’s weer te ontmoeten tijdens één van de jaarlijkse bijeenkomsten ergens ter wereld. Dit keer was de bestemming Dubai! Ik heb vele favoriete bestemmingen, maar Dubai zit zeker in de top 10!

Geen onbekende stad voor ons, we hebben immers al vele groepsreizen naar Dubai mogen verzorgen, maar dit keer vertrok ik met een ander doel. Namelijk inspiratie met collega’s op doen tijdens de meeting in Dubai. Daarnaast ging ik leveranciers als onder andere Emirates en Etihad ontmoeten.

Businessclass naar de meeting in Dubai met Emirates

Ik had het geluk dat ik luchtvaartmaatschappij Emirates weer eens aan den lijve kon ondervinden, want zij hadden een Businessclass ticket in de A380-800 beschikbaar gesteld en dat is geen straf beste lezers! Naast alle “normale” Businessclass onderdelen, springt Emirates er altijd op een aantal punten bovenuit. Het zit ‘m vooral in de service met een “echte” lach. Een eigen personal assistant stelt zich aan je voor bij het begin van de vlucht. Je voelt je direct zeer welkom en je wordt helemaal in de watten gelegd.

Meeting in Dubai - Ga met goMICE

Je personal assistant legt alle vernuft binnen je bereik graag aan je uit en direct wordt er een drankje naar keuze geschonken. Het eten is voortreffelijk, je kunt heerlijke a la carte gerechten kiezen, maar de kers op de taart is toch wel de bar aan boord van de A380-800. Die bevindt zich boven, achter het Businessclass compartiment. Een ontmoetingsplaats voor passagiers, waar onder het genot van een heerlijk drankje of cocktail bijgepraat danwel genetwerkt kan worden.

Nu is het zeker zo dat de Economy Class van Emirates ook prima voldoet, de service is hetzelfde en in een A380 van Emirates zit je ook in de Economy class riant. Maar de Businessclass zorgt voor een bijzondere ervaring en je komt fit aan op de bestemming. Lees ook ons blog eens over de Airbus A380-800!

Marhaba service in Dubai

Bij aankomst was ik ook nog eens op de Marhaba service ingedeeld. Hiermee hoef je onder andere niet in alle lange rijen te wachten. In Dubai kan dat wel een uur duren, ook in de fast lane. Met de Marhaba service ben je binnen enkele minuten bij de bagageband en sta je buiten.

Meeting in Dubai - Ga met goMICE

Deze service is bij goMICE ook te boeken, ook in combinatie met een limoservice naar het hotel! Als businessclass passagier ligt je koffer als eerste op de band en zo konden we direct doorlopen.

Meeting in Dubai

In het hotel aangekomen was het tijd om naar bed te gaan om de volgende dag fris deel te kunnen gaan nemen aan de meetings. Naast het deelnemen aan de UNIGLOBE  meetings en met collega’s van over de hele wereld bij te praten, staan deze meetings ook altijd in het teken van het bezoeken van verschillende sites en deelnemen aan verschillende activiteiten.

Activiteiten in Dubai

Een van de activiteiten in Dubai was het verkennen van Dubai met een jacht. Een unieke manier om Dubai vanaf het water te zien! In de tijd dat ik er was, was het nog erg warm in Dubai en dus was het heerlijk wat verkoeling te zoeken op het water.

Meeting in Dubai - Ga met goMICE

Hotel Atlantis (op de kop van de Palm) en hotel Burj Al Arab (Burj = toren) lagen er nog steeds heel mooi bij.

Maar mijn favoriete hotel blijft: het Jumeirah Dar al Masyaf! Binnen de Jumeirah keten een waar pareltje. Een prachtig complex met villa’s aan zee of aan de riviertjes die door het complex lopen. Een eigen butler en fantastische restaurants, als onder andere Shimmers, Villa Beach en Alhambra.

Meeting in Dubai - Ga met goMICE!

Diner na de meeting in Dubai

Ons diner vond plaats in een Libanees restaurants met frontaal uitzicht op Burj Kalifa (de hoogste toren van de wereld!) en de spectaculaire fonteinen.

Bezoek aan Etihad Airlines

We brachten een bezoek aan Etihad Airlines. Wist u dat Etihad vertaald United betekent? We integreren dit soort bezoeken om onze relaties te kunnen informeren over hun innovaties, die reeds op de markt zijn gebracht of op het punt staan gelanceerd te worden.

Al vroeg vertrokken we met de bus naar Abu Dhabi en het was het zeker waard. Voor we bij het hoofdkantoor aankwamen (voor de deelnemers die er nog niet waren geweest) bezochten we de grootste moskee van de wereld.  Ja dames, in een zwart gewaad, anders kom je er simpelweg niet in!

Het innovatiecenter van Etihad Airlines

In het innovatiecenter maakten we kennis met de nieuwste vliegtuigen en klasses, waaronder The Residence, eigenlijk een klein appartement in een vliegtuig (A380-800 van Abu Dhabi naar Londen). Inclusief zitkamer, ruime slaapkamer en douche/toilet. Een retourticket in The Residence kost slechts € 40.000,-. Je mag dan wel met z’n tweeën komen en je betaalt geen cent meer! Je komt in ieder geval wel uitgeslapen aan.

Uiteraard is er voor de kleinere portemonnee ook heel veel nieuws en extra’s. Alle klasses hebben een behoorlijke facelift gehad en momenteel vliegen er al toestellen met de nieuwe inrichting.

Meeting in Dubai - Ga met goMICE

De 5-daagse reis naar Dubai hebben we afgesloten in één van mijn favoriete restaurants (gelukkig met vestigingen ook buiten Dubai): de Buddha Bar. Ik kan hier eigenlijk kort over zijn. De entourage en het uitzicht is mooi, maar de gerechten zijn niet te beschrijven, zo heerlijk.

Omdat ik de kaart bijna uit mijn hoofd ken heb ik ons gezelschap goed kunnen adviseren bij hun keuze. Deze hebben we op het ronddraaiende plateau in het midden als sharing dishes op laten dienen. Ik heb nog nooit zo veel gerechten in zo’n korte tijd geconsumeerd zien worden. Iedereen was unaniem: “More than excellent food!”

En zo kwam deze inspirerende meeting in Dubai ten einde. Met nog wel een mooie Businessclass reis met Emirates in het verschiet gingen we allemaal met nieuwe informatie en een tas vol nieuwe ideeën naar huis.

See you in Dubai!

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!