Jubileumreis naar het schitterende IJsland

In november 2019 organiseerde goMICE een jubileumreis voor één van haar opdrachtgevers, een internationaal bedrijf uit de game-industrie. Met een groep van 35 personen reisden we af naar het schitterende IJsland. Deze opdrachtgever wenste een bijzondere reis naar een unieke bestemming. Vele bestemmingen zijn in het offertetraject de revue gepasseerd, maar uiteindelijk heeft de klant gekozen voor het prachtige en ijskoude IJsland. Dankzij onze jarenlange samenwerkingen met vele lokale leveranciers in IJsland hebben wij een onvergetelijke jubileumreis georganiseerd.

IJsland, here we come!

Hoewel het in Nederland nog redelijk warm was voor de tijd van het jaar, zou de temperatuur op IJsland rond -10 tot -15 graden liggen. Op Schiphol deelden wij daarom kledingpakketten uit, denk hierbij aan: warme vesten, hoodies, mutsen en sjaals. Naast dat iedereen direct herkenbaar was ontstond er een extra teamspirit: IJsland, here we come!

Na drie uur vliegen landden we in een totáál andere wereld. IJsland, het land van natuurpracht, de vele seizoenen en verscheidenheid aan landschappen. Tijdens de rit van de luchthaven naar het hotel in Reykjavik maakten we hier al gelijk kennis mee. Bij aankomst begon het namelijk te sneeuwen! Weersomstandigheden kunnen wij van goMICE natuurlijk niet beïnvloeden, maar deze sneeuwbui bracht de sfeer er direct goed in. Bij aankomst in het indrukwekkende hotel lagen alle kamersleutels al klaar op kamerindeling. Iedereen kon zich gaan opfrissen in zijn/haar kamer voor het avondprogramma: een diner in één van de beste restaurants van IJsland, gevolgd door een Noorderlichttour.

Magische Noorderlichttour

Het Noorderlicht (Aurora Borealis) is een lichtverschijnsel in de atmosfeer dat bij helder weer, vooral ’s winters, te zien is op hoge geografische breedtes. Het Noorderlicht is in IJsland te zien vanaf half september tot en met eind maart. De grootste kans om het Noorderlicht te aanschouwen is gedurende de avonduren en tijdens de donkerste dagen van het jaar. Dit maakt de maanden november tot en met februari het meest geschikt om het Noorderlicht te spotten!

Het Noorderlicht is en blijft een natuurverschijnsel waardoor waarnemingen niet gegarandeerd kunnen worden. Iedere dag checken wij samen met lokale gidsen rond 17.00 uur of de omstandigheden gunstig genoeg zijn voor het uitvoeren van de tour op diezelfde avond. De vooruitzichten voor de avond waren veelbelovend en de tour ging door. Ver van het stadslicht vertelde de gids vele volksverhalen en mythes over IJslanders en het Noorderlicht. Zo geloven sommige IJslanders bijvoorbeeld dat het licht wordt veroorzaakt door elven die zich door de lucht bewegen. Wij hebben het Noorderlicht regelmatig mogen zien tijdens groepsreizen, maar vanavond bleef het bij een prachtige sterrenhemel. Maar de sfeer en beleving was er zeker niet minder om!

Land van vele prachtige landschappen

Elk seizoen heeft haar eigen charme en biedt elke keer een uniek landschap. IJsland wekt met haar naam en haar ligging de indruk dat het er altijd ijskoud is. Ondanks de vrij noordelijke ligging valt het juist erg mee met de kou. De winters in IJsland zijn koud en ook de zomers zijn redelijk koel. Wat opvallend en typerend is voor IJsland is het wat ruigere weer. Wat goed past bij het unieke, stoere landschap van het eiland. Doordat deze reis plaatsvond tijdens het winterseizoen waren de dagen kort en koud. Echter, konden we hierdoor tijdens de busritten wel genieten van de adembenemende uitzichten op de besneeuwde landschappen.

Jubileumreis naar het schitterende IJsland

Super jeeps en buggy ride

De volgende ochtend werden we opgehaald bij het hotel door vier enorme super jeeps, ons vervoer voor deze spectaculaire dag. Dit was een onverwachte verrassing voor de deelnemers! We reden met de super jeeps naar het startpunt voor onze supergave activiteit: de Buggy Ride. Om 10.45 uur kwam de zon op en raceten we per buggy door het prachtige maanachtige landschap van IJsland. Off-road reden we door plassen ijswater en spotten we wilde IJslandse paarden. Een onvergetelijk moment voor iedereen. Het is ontzettend fijn om als projectmanager de groep rond te kijken en alleen maar lachende gezichten te zien. Daar doen we het voor!

Golden Circle

Na de ochtend afgesloten te hebben met een lunch reden we verder per super jeep en bezochten de enorme Gullfoss watervall, de Geysir, de Strokkur (welke om de 5-8 minuten 20 meter kokend water omhoog spuit) en het Thingvillir National Park. De route langs deze vier unieke locaties wordt ook wel de Golden Circle genoemd. ’s Avonds sloten we ons bezoek aan IJsland af met een heerlijk diner bij één van onze favoriete bistro’s van Reykjavik en genoten we van lokale IJslandse specialiteiten.

Waardevolle waardering!

De dagen in IJsland vlogen voorbij en voor we het wisten stonden we weer op, een iets minder koude, Nederlandse bodem. De deelnemers hebben het ontzettend naar hun zin gehad tijdens de jubileumreis. Zo lazen we naderhand de volgende quotes terug:

• “Net terug van een fantastische reis naar IJsland! Heerlijk samengewerkt, gelachen en goed geschakeld, hoge standaard en no stress! Het was een lang traject en mede dankzij jullie geduld en het vertrouwen, hebben we het meeste waanzinnige teamevent ever gehad! Dank je wel en hoop snel weer met jullie samen te mogen werken!”
  • “Thank you so much, it was amazing! Thank you Moniek for organizing all this!”
  • “Great trip, good vibe! Thanks for organizing this Moniek, you did a great job!”

Geweldig om deze waardering terug te lezen. Hier doen we het voor!

Wilt u ook meer weten over de mogelijkheden voor een onvergetelijke jubileum- of groepsreis naar IJsland? Lees dan ook onze blogs “Avontuurlijk IJsland als incentive bestemming” en “Top 5 duurzame bestemmingen in Europa” of plan direct een online sparringsessie met ons in! Tot snel IJsland

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!