Georganiseerde incentive reis naar Sevilla

Bloed en tranen misschien niet, maar we hebben ons flink in het zweet moeten werken om de uitdagingen waar we als organisatie soms voor komen te staan, adequaat op te lossen. Ik vertelde je er over in het vorige blog en deed jullie een belofte: een verslag van de incentive reis naar Sevilla. In onderstaand blog een verslag van deze mooie incentive reis.

Korte recap van de last minute uitdaging

Voordat ik verslag zal doen van de incentive reis naar Sevilla, volgt hier nog een korte samenvatting van mijn vorige blog. Een week voordat de incentive reis van start zou gaan kregen we een telefoontje van de opdrachtgever. Of we 2 groepen van elk 55 personen konden verplaatsen naar een hotel buiten Sevilla. Een haast onmogelijke klus, omdat we bij goMICE graag alles van tevoren tot in de puntjes verzorgd willen hebben en alle locaties eerst zelf met eigen ogen willen aanschouwen. Mede dankzij de inzet en creativiteit van goMICE consultant Nadia lukte het ons om een geschikte locatie te vinden voor beide groepen en kon de incentive reis naar Sevilla toch van start gaan.

Verslag van de incentive reis naar Sevilla

De verplaatsing van de groepen had gelukkig geen invloed op het vierdaagse programma dat we hadden samengesteld voor deze incentive reis. Het programma stond bol van de leuke activiteiten en pareltjes van restaurants.

Incentive reis naar Sevilla - Incentive reizen georganiseerd door goMICE

Net als alle overige locaties selecteren wij de restaurants altijd zelf. Restaurants die we al jaren gebruiken, soms bij toeval gevonden tijdens vorige reizen. Soms schrappen we ook weer restaurants van ons lijstje af en ook voor de incentive reis naar Sevilla hebben we helaas een streep moeten zetten door een veel gebruikt restaurant voor onze incentive reizen. Na inspectie en doorproeven van de menu’s bleek het restaurant niet meer te voldoen aan onze hoge kwaliteitseisen. Meestal wordt dit veroorzaakt door een nieuwe eigenaar die het over een andere boeg wilt gooien. Jammer, maar kwaliteit gaat bij ons boven alles en als we tijdens inspectiereizen nieuwe pareltjes ontdekken, is het lang niet zo erg om afscheid te moeten nemen van een bij ons bekend restaurant.

Dag 1: verse tapaslunch, cultuur snuiven en welkomstborrel & diner op een waanzinnige rooftop

Één van deze nieuwe pareltjes vonden we in een zijstraatje van het plein waar de mooie kathedraal staat. Direct na aankomst op de eerste dag van de incentive reis naar Sevilla reden we er met de bus heen om een wat late lunch te nuttigen. Onder het genot van heerlijke verse tapas vlogen de complimentjes ons om de oren. Iedereen was verrast over het mooie restaurant en de ruimte die het biedt aan groepen. Het is en blijft de ultieme uitdaging: een typisch restaurant vinden waar de locals ook komen én dat ook nog eens ruimte biedt aan (grotere) groepen.

Na de heerlijke lunch was het tijd voor cultuur. Samen met een gids bezochten we de kathedraal zodat men een goede eerste indruk kreeg van al het moois wat Sevilla te bieden heeft. Vervolgens hadden we voor de welkomstborrel en het informele walking dinner één van de mooiste rooftops van Sevilla uitgekozen.

Incentive reis naar Sevilla - Incentive reizen georganiseerd door goMICE

Het was werkelijk een heerlijke eerste avond die in stijl begeleid werd door de door ons geselecteerde DJ.

Dag 2: fietstour & parels van restaurants

Dag 2 van de incentive reis naar Sevilla stond in het teken van een fietstour door de prachtige stad. Op deze manier konden de groepen de stad goed verkennen en tijdens de koffiestop was er alle ruimte om alle opgedane indrukken te bespreken. De fietstour eindigde bij een nieuw pareltje waar we een overheerlijke lunch voorgeschoteld kregen. In de avond waren onze gasten wederom verrast door het restaurant wat we hadden geselecteerd en genoten ze van de bijzondere lekkernijen op het menu. We kiezen de menu’s altijd op voorhand zorgvuldig uit zodat er niet meerdere malen dezelfde gerechten op het menu staan. Net als de incentive reis moet ook het eten lekker verrassend blijven!

Dag 3: Flamenco workshop in typische finca

Op de derde dag verlieten we de warme stad om op een typische finca (hacienda) een aantal workshops te volgen. Bekijk hieronder de georganiseerde Flamenco workshop.

We leerden ook sangria en olijfolie maken en volgden een cheese tasting. Uiteraard met een jury die de winnaars bekend zouden maken. De heerlijke lunch die volgde werd geserveerd op de patio waarna er tijd was om een duik in het zwembad te nemen.

Unaniem was men het er over eens dat we niet in staat zouden zijn om de eerdere restaurants te overtreffen, maar dat deden we wel. Het restaurant zou hen opnieuw gaan verbazen, maar eerst hadden we nog een enorme verrassing in petto. Ze konden hun ogen dan ook niet geloven want wat hadden we gedaan? We hadden namelijk 14 koetsen met CAVA en wat versnaperingen in plaats van een bus geregeld. Om de 5 jarige samenwerking met onze opdrachtgever maar eens goed te onderstrepen. Onze verrassing werd dan ook met luid applaus en gezang ontvangen.

Incentive reis naar Sevilla - Incentive reizen georganiseerd door goMICE

De koetsen voerden ons middels een 45 minuten durende tour door de stad naar het door ons geselecteerde restaurant, waar we uiteraard compleet in stijl aankwamen. Nog steeds konden onze gasten niet geloven dat we dit voor hen hadden georganiseerd en dat is precies waar we het voor doen. Voor een ultieme beleving zorgen en af en toe een verrassing inbouwen. Na deze mooie verrassing was het tijd om het laatste restaurant voor de avond aan hen te tonen. We genoten dan ook weer volop van alle reacties tijdens het diner in wederom een diamant van een restaurant.

De laatste dag van de incentive reis naar Sevilla

De laatste dag stond nog in het teken van Segwayen en een cookingclass en de reis werd afgesloten door een vroeg diner bij het oudste tapasrestaurant van Sevilla. De reis kon niet meer stuk. Iedereen was 100% tevreden. Voor ons was het dan ook weer fantastisch om dit te mogen organiseren en uitvoeren.

Het gevoel wat je krijgt als je op de laatste avond persoonlijk bedankt wordt en alle complimentjes in ontvangst mag nemen, blijft onbeschrijflijk. Iedere keer weer. Moe, maar voldaan konden Nadia en ik wederom een krul onder deze incentive reis zetten. Vervolgens ontvingen we van vele deelnemers  whatsappjes, waarvan we vanzelf met een glimlach van oor tot oor terug naar Nederland gingen.

Incentive reis naar Sevilla - Incentive reizen georganiseerd door goMICE

Hieronder een greep uit de vele mooie berichtjes.

Deelnemer 1

Wil jullie nogmaals bedanken voor de geweldige reis. Het was weer super georganiseerd. Complimenten!!

Deelnemer 2

Wat een TOPPER weer deze reis. Dank voor de goede zorgen de afgelopen 4 dagen in Sevilla. Hopelijk tot snel.

Deelnemer 3

Heel erg bedankt voor de goede organisatie. De verrassing van de koetsen was echt een groot succes, dus ook daarvoor heel erg bedankt.

Deelnemer 4

We dachten iedere keer, waar houdt het op? Ieder jaar maken jullie het weer waar en vallen we van de ene verrassing in de andere. En dan die restaurants…..hoe vinden jullie die elke keer weer? Ik ben denk ik 3 kilo zwaarder na 4 dagen….!

Nog meer van onze (incentive) reizen ontdekken? Neem dan snel een kijkje op onze blogpagina!

Nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen én hoe we 200% uit uw live of online moment kunnen halen?

Daag ons uit met uw wensen of stel ons een vraag. Laat ons vrijblijvend een voorstel maken voor uw meeting, incentive reis of event en laat u verrassen!