Een congres als klantevent

Nodigt u uw klanten jaarlijks uit voor een klantdag met een gezellige lunch, een inspirerende spreker en een heerlijk diner? Uiteraard zijn wij voorstanders van waardevolle en inspirerende ontmoetingen met uw relaties!

Maar heeft u ook al eens nagedacht om uw klantevent nog waardevoller te maken voor uw klant of relatie? Waar zitten uw klanten nu namelijk echt op te wachten? Behalve met nieuwe energie en inspiratie moet uw klant elke dag gewoon aan de slag met zijn of haar werk en doelen. En als het goed is met uw product of dienst. Dus ga eens na of u, behalve leverancier of dienstverlener, niet ook hun kennispartner kunt worden?

Kennis is kracht

Dit geldt voor uzelf en ook voor uw klanten. Hoe kunt u hen helpen de volgende dag nog beter aan de slag te gaan met hun organisatie, hun team of hun business. Verzamel deze informatie door met uw klant in gesprek te gaan. Waar ligt hij of zij wakker van? Wat drijft hen? Hier komt u bijvoorbeeld achter door een speciale klankbordgroep te creëren of als u deze al heeft, een keer in te zetten voor uw volgende ontmoeting. Zo kunt u uw volgende klantevent nog krachtiger inzetten! 

Een congres als klantevent

Kennis, inspiratie en netwerk

Door uw klantdag of relatie-event in te richten als congres kunnen, willen en mogen uw relaties nog eerder tijd voor u maken. Zorg voor een krachtig programma met een variëteit aan sprekers die inspireren, kennis overdragen, oplossingen aandragen en de interactie zoeken met uw doelgroep. Samen hun vak naar een next level helpen. Verzamel informatie die tijdens de sessies naar voren komt, door uw collega’s in te zetten als ambassadeurs en toehoorders. Zijn er discussies of open eindjes ga het niet uit de weg maar maak van uitdagingen kansen door te luisteren en te laten zien dat u wilt meedenken. Sluit een dag af vol energie met een top spreker die zorgt voor een gezamenlijk gesprekonderwerp tijdens een afsluitend netwerkdiner. Prikkelen mag! 

Kortom

Denk eens na om uw volgende klantevent eens keer anders in te steken door de inzet van een doelgericht kennisevent. Of zoals Henry Ford zo mooi stelde: “Samenkomen is een begin, samenblijven is vooruitgang, samenwerken is succes!