CASE: Succesvolle recruitment reis naar Wenen!
In de dynamische wereld van zakelijke groepsreizen en evenementen is het essentieel om live momenten te organiseren die niet alleen doelgericht zijn, maar ook een onvergetelijke ervaring bieden. Onlangs ontvingen wij de opdracht, vanuit een internationaal opererend bedrijf actief op het gebied van accountancy, belastingadvies en bedrijfsadvies, om een recruitment reis naar Wenen te organiseren voor 30 deelnemers (studenten). Wij nemen je in dit case-blog mee in hoe wij deze vraag hebben uitgewerkt tot een volledig aansluitend recruitment reisprogramma.
Doel van recruitment reis naar Wenen
De opdrachtgever heeft nauw contact met allerlei hogescholen en universiteiten en nodigt 30 studenten uit om mee te gaan op deze recruitment reis naar Wenen. Dit met als doel om te zien wat de studenten in hun mars hebben en na afloop van de recruitment reis de meest geschikte personen een aanbod te doen. In de vorm van een volwaardige functie of als bijvoorbeeld werkstudent. Dit betekent ook dat er een mix van verschillende studenten uit Nederland deelneemt aan de recruitment reis en zij elkaar vaak ook niet kennen.
De opdracht was duidelijk: creëer een programma waarin de kwaliteiten en capaciteiten van de deelnemers aan het licht komen en waarbij voldoende ruimte wordt ingebouwd om elkaar te leren kennen op een informele en gezellige manier. Bovendien moest duurzaamheid een centrale rol spelen in het programma. Challenge accepted!
Dag 1: Groene reis naar Wenen en teambuilding
De reis begon met een sustainable vervoerskeuze: de nachttrein naar Wenen. Deze optie bood niet alleen een lagere ecologische footprint, maar creëerde voor de deelnemers ook direct een unieke gelegenheid om elkaar al direct tijdens de reis beter te leren kennen in de gedeelde coupés. Meer weten over de mogelijkheden en voordelen van een groepsreis per trein? Lees dan ook ‘Een incentive reis per trein: duurzaam!’
Na de nachtelijke rit van circa 14 uur startte het programma bij aankomst in Wenen met een zakelijk bezoek aan een van de lokale kantoren van onze opdrachtgever. Hier werden de deelnemers direct geïntroduceerd aan de kernwerkzaamheden- en waarden van de organisatie. Aansluitend was het tijd voor wat luchtigheid en fun tijdens een fietstour door de stad! Waarbij onder begeleiding van een lokale gids de mooiste spots van Wenen bezocht werden.
Na check-in in het hotel was er ruimte voor wat vrije tijd voordat het gezamenlijke diner van start ging: een shared dining diner. Hierna werd de avond voortgezet met een old school touch, namelijk een bowling toernooi!
Dag 2: Show them what you got, culturele rijkdom & dinner with a view
De tweede dag begon met een intensief zakelijk programma van 09:00 tot 15:00. De deelnemers werkten aan een casus die specifiek was ontworpen om hun vaardigheden en capaciteiten te testen en verder te ontwikkelen. En net als op dag 1, bouwden we na het zakelijke programma een activiteit in waarbij de groep een stukje van het culturele rijkdom van Wenen meekreeg: een bezoek aan de Weense Staatsopera, gevolgd door een uitstap naar een van de beroemde kerstmarkten.
Het diner vond plaats bij Das LOFT, een modern toprestaurant dat bekend staat om zijn adembenemende uitzicht over de stad. Een groot succes! Wat de groep nog even verder doortrok met een feest bij Volksgarten – een iconische club in Wenen – wat zorgde voor een levendige afsluiting van de dag.
Dag 3: Present them what you got, padel toernooi, terugreis
De laatste dag stond in het teken van de afronding van het zakelijke programma. De deelnemers presenteerden hun bevindingen en oplossingen voor de casus. Dit werd gevolgd door een padeltoernooi. Een sportieve en competitieve activiteit die perfect aansloot bij de organisatie. Tevens zorgde deze activiteit voor de nodige energie. Na het padeltoernooi werd de reis in Weense stijl afgesloten met een traditioneel schnitzel diner, waarna iedereen met een volgegeten buik plaats kon nemen in de nachttrein richting huis.
Deze recruitment reis naar Wenen was een perfect voorbeeld van hoe zakelijke en sociale elementen in een mooie en duurzame mix samen kunnen komen in een reisprogramma. Door zorgvuldig te plannen en te kiezen voor milieuvriendelijke opties, hebben we niet alleen voldaan aan de eisen en doelstelling van onze klant, maar ook een onvergetelijke ervaring gecreëerd voor alle deelnemers.
Maak de beleving nog intenser!
Bij goMICE hebben wij als doel om jullie meeting, event of incentive reis naar een hoger niveau te tillen. De impact van een reis of event kan op vele manieren worden vergroot. Wij denken desgewenst mee over het complete communicatietraject rondom jullie LIVE moment:
- Hoe kunnen we de deelnemers langer en effectiever betrekken en informeren?
- Hoe kunnen we zorgen dat de doelstellingen worden behaald?
- Hoe kunnen we de ervaring NOG completer maken?
Hiervoor creëren we een maatwerk concept met een uitgewerkt communicatieplan dat we tot in de puntjes doorvoeren in alle facetten voorafgaand, tijdens en na de meeting, event of groepsreis. Wij zetten hiervoor onze unieke goMICE Stretch-methode in. Op deze wijze blijft jouw organisatie of boodschap langer top of mind bij de doelgroep en zorgen we voor nog meer impact!